lördag 12 november 2016

Vita stjärnor


 Var håller katten hus undrar jag och kikar ut genom fönstret....


Han njuter av solskenet och tittar på när snörosorna smälter.
 Själv fick jag inte njuta av solen utan tillbringade dagen inomhus med att måla växthusstommar, men jag klagar inte. Det är fantastiskt spännande att se det växa fram och om ett par veckor ska det monteras om inte vädret krånglar till det. 


Jag läste om julstjärnor någonstans att de fungerar utmärkt som snittblommor, det enda man behöver göra för att de inte ska blöda är att doppa stjälken snabbt i 60 varmt vatten sedan står de sig lätt i flera veckor. Med en vas kniv snittade jag loss på min vita julros och fick sju fina blommor som hittills stått sig perfekt i nästan en hel vecka.  


Och de blev mycket finare så här. När de får ståta en och en i varsitt glas. 
Och tänk när man vill kosta på sig och köper en tre fyra julstjärnor, röda och låter dom fylla hela matbordet. Ååh så fint! Det ska jag unna mig till första advent. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?