fredag 11 november 2016

Vinterns ljud


Den sissta flugan tystnade för några veckor sedan och tänk att nu saknar jag den där irriterande lilla varelsen som dunsade omkring mot fönsterrutorna medan jag gnodde runt i köket. Inte för att flugor är särskilt sällskapliga eller fräscha men de sprider någon sorts loj och skön känsla omkring sig. Det är något med det där surrandet. Nu får jag lyssna efter andra ljud, elementen som bubblar och knakar, snösjok som dunsar och vinden som viner genom fönsterspringor. Vinterns ljud.  


Det slog mig idag när jag letade efter en tunn, varm ulltröja på loppis att det hittar man visst bara bland herrkläderna. Beror det på att vi kvinnor behåller våra varma sköna tröjor och skänker bomulls och syntettröjorna till loppis eller köper vi inte varma kläder? Jag kanske bara haft otur de gånger jag letat...men bland herrkläderna hittade jag flera tunna fina ulltröjor, lite stora men vad gör det. Antingen så syr jag om den jag köpte eller så får den vara lite stor och lång i ärmarna.  


Köket är fredagsstädat, den snöiga helgbuketten står ute hos hönsen och min nya tröja hänger nytvättad på ett element. Frid! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?