måndag 14 november 2016

Lider ni av en obäddad säng?



Det gör jag! Nästan varje dag men nu har jag kommit på ett bra fusk.


Istället för att bädda med ett vitt underlakan som tydligt signalerar en obäddad säng så har jag gjort om två påslakan till ett underlakan. Visst är det enklare att helt enkelt bädda sängen direkt när man kliver upp men det blir inte gjort så för mig är det här ett estetiskt lyft.



När vårt enda dubbellakan gick sönder så tog jag helt enkelt två påslakan, sprättade upp dem längs båda långsidorna (rev snarare, sömmen var gammal så det tog ungefär 60 sekunder att sprätta ;) sedan sydde jag ihop dem med varandra och fick då ett jättelakan. Massor av tyg att stoppa in, perfekt då glider det inte upp och hänger dessutom ner lite snyggt på sidorna som ett överkast. Kostnad 0 kr och jag lurar mig själv att sängen är bäddad varje dag. Så himla bra.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?