lördag 2 februari 2013

Äta eller ej?


Dom här tre körsbärstomaterna har legat i en plastpåse på köksbänken sen nyårsafton. De ser fortfarande helt perfekta ut. Frågan är om det är bra eller dåligt?
Om någon undrar om jag inte har städat ordentligt sen nyårsafton så svarar jag jo, men jag kanske har slarvat lite med hörnen. Men nu är även hörnen städade. Frågan är törs jag äta upp tomaterna eller ej, tänk om de är källan till evig ungdom. Fast i så fall kanske jag ska ge dem till någon som är ung, själv har jag nog passerat ungdomsstadiet vid det här laget. Men en evig 40+ kanske inte är så dåligt det heller.

2 kommentarer :

  1. Jag visar bilden för Vilmer och frågar: "Vad är det?"

    Han tittar en stund och säger sedan: "hallskarm"

    Det betyder fallskärm. Därför: All heder till din installation.

    SvaraRadera
  2. Ja men jag kan hålla med honom, med lite fantasi så ser det ut som att tomaterna hoppat fallskärm. Fast på bilden har de just landat och kalotten håller precis på att säcka ihop bakom dem. Han har ett gott öga den där lilla klimpen.//Sanna

    SvaraRadera

Vad tycker du?