fredag 1 februari 2013

DIY, Yes


Jag gillar färg och jag tycker om att variera mig. Men när det kommer till diskmedel så köper jag bara Yes, för diska är tråkigt och det går snabbast med Yes.  Det retar mig att det bara finns två färger att välja mellan, grönt och gult det blir kanska tjatigt i längden. Tills i dag, när jag kom på. Man kan ju blanda!



Så nu har jag blandat den gröna skvätten som var kvar i den nya gula flaskan. Roligast var det innan de blandat sig helt, det påminde lite om hur  en lavalampa beter sig. Jag fastnade och glömde springa  och hämta kameran, tyvärr. Nu har jag alltså en helt egen Yes nyans, lime. Det blev nästan roligt att diska nu.

4 kommentarer :

  1. Jag köper Grumme diskmedel bara för att de finns i fina färger som rött eller blått. Och blandar man dem kanske man får lila!!!...måste ju prova nu. ;)
    Det här är ett klockrent ämne för försvarets reklam "vad håller du på med". Oj vad de skulle kunna använda detta i sitt hån. Men det bjuder vi på. ;) Att stanna hemma och blanda diskmedel kan vara en aktivare fredshandling än de tänkt på.

    SvaraRadera
  2. Lila diskmedel vore ju fantastiskt att diska med men tyvärr så tycker jag inte att grumme funkar så bra. Vårt varmvatten tar 100 år på sig så vi måste använda något som verkligen biter på baconflott och oljiga stekpannor. Men jag kanske måste prova ändå....
    Den där reklamen för försvaret...håller inte alla människor på med lite halvnördiga saker på sin fritid? Det är väll det som är syftet med fritid, låta hjärnan slappa och bara flumma iväg med det som är kul tex blanda till en perfekt nyans på diskmedlet. Och tack för din respons, alltid lika kul och se att någon orkat kommentera. :) //Sanna

    SvaraRadera
  3. Idag på coop såg jag syrenlila yes och limegrön!!! De var lite "mjölkiga" ... Vet inte vad det är för specialyesdiskmedel men det var iallafall yes och jag tänkte på dig där jag gick bland hundmat och makaroner. :)
    /Persilja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm jag vet vilket du menar, det mjölkiga ska tydligen vara en tillsatts i form av handkräm.Kul att jag fick vara med dig i tankarna på din shoppingrunda! //Sanna

      Radera

Vad tycker du?