tisdag 1 januari 2013

Nyårsregn


 På vårt matbord står en hjärtform som jag fick i försenad födelsedagspresent på julafton. Just nu är den en bra plats för adventsljusstaken som min äldsta son kom hem med från träslöjden. På vårt runda matbord tycker jag att det är svårt med bara en avlång grej i mitten. I mitt huvud blir det fult, men så här blev det bra.



Tjugo minuter in på det nya året exploderade tre ljusmanschetter i vår kristallkrona och glassplitter regnade över oss, våra gäster och en liten hund. Om det var värmen från de tända ljusen eller husspöket som orsakade det vet jag förstås inte. Det blev i alla fall en bra final på en fantastiskt god nyårsafton. Jag som varje år vägrar att köpa raketer tyckte att det var bra att barnen fick uppleva lite spänning alldeles gratis. Som tur var hade vi redan ätit upp och ingen blev spetsad.
Mitt nyårslöfte får bli att jag ska sluta reta mina barn, jag retas (tycker jag) på ett snällt sätt men det har medfört att syskonen retar varandra alldeles för ofta och hårt. Så från och med nu ska jag aldrig mer retas och förhoppningsvis så medför det att dom blir snällare mot varandra (det finns alltså en baktanke med mitt löfte). 

1 kommentar :

Vad tycker du?