fredag 28 december 2012

Vill inte riktigt släppa den där julen,


Knappt har man pustat ut från det här förrän frågorna hoppar sig igen.
Vad ska vi äta på nyårsafton? Vad ska jag ha på mig? Vilka lekar ska vi ha i år?
Var och med vilka, det vet vi minst ett år i förväg för det är alltid med samma personer. I år firar vi hos oss och dom två familjerna som kommer har med sig förrätt och dessert (så egentligen har jag inte så mycket att stå i men jag gillar ju att gnälla).



 Bordsgranen släpper små barr varje gång vi drar upp eller ner rullgardinen, oj hoppsan här står ju du tänker jag och glömer sen bort att akta den. 



Jag ids inte baka egna hus längre, det räcker gott med att dekorera och sätta ihop. Synd bara att alla färdiga hus ser likadana ut, jag skulle gärna betala mer för ett lite större, roligare hus.



Men så länge barnen beundrar mina "glasyrkonster" så får det duga med små stugor, dom ska ju ändå bara ätas upp. Just det här med att blanda till glasyr har jag aldrig förstått hur man gör, ibland ser den bra ut men sen när glasyren torkar så ramlar den av och ibland så sitter den perfekt utan att flyta ut eller ramla av. I år blev den både fast och hållbar, men det har visst inte snöat på huset än. Det får jag ordna med imorgon nu ska jag åka och jobba på förlossningen.

1 kommentar :

  1. Vilmer gillar ditt `"pepparkakhut". Han hälsat att han ska äta upp det.

    Jag kanske kan inspirera med något som en tidigare kollega berättade för mig. I hennes familj hade de som tradition att spränga pepparkakshuset vid trettonhelgen, och så fick alla ungar i släkten jaga bitar. Inte så hygieniskt kanske, men kul...

    SvaraRadera

Vad tycker du?