torsdag 27 december 2012

Jul och hjul,


 Sakta börjar jag fasa ut julpyntet och tänker att man kanske borde börja tidigare nästa år så att man hinner tröttna på allt innan det ska bort. Sen tänker jag, det där känner jag igen så tänkte jag visst förra året vid den här tiden.
Halmslöjd är ganska coolt, förr så tog det man hade och skapade något vackert av det. Dessutom håller det bättre än vad det ser ut att göra. Vår kanin pysslar också med halm, gör små sovgropar och tunnlar i sin bur. Sen äter hon upp allt, fast hon även får hö.



Idag har jag kört min mammas bil på E-18 med tre hjul, det gick inte så bra....Nu har jag lärt mig att om det låter konstigt om ett av hjulen så är det inte säkert att det bara är en sån där jävla isklump, det kan vara punktering. Som tur var kunde bilen bärgas snabbt och jag kunde skynda mig hem och låtsas som att det inte hänt (fast jag mår fortfarande illa, jag tycker inte om när bilar låter dunk, dunk när man kör fort).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?