fredag 7 december 2012

Mera glitter


 Sakta men säkert blir det mer och mer av glittriga, juliga saker här hemma och i samma takt så försöker jag gömma undan allt det andra som brukar stå framme. Jag kommer att få leta i månader för att hitta mina vanliga prylar som jag nu pressar in i skåp och lådor för att få plats med julpyntet.



Det bästa med den här årstiden är att mörkret och mysbelysningen är så förlåtande, fläckar och damm syns inte och jag och min man ser minst tio år yngre ut. Lite glitter i varje rum ger en nystädad look som spiller över på allt och jag kan roa mig med att äta skumtomtar och dricka rödvin istället för att städa. Visst är påsken fin men då kan man inte fuskstäda.
Om man köper en eller några riktigt fina julsaker varje år så kan man faktiskt uppskatta att åldras. Varje år när jullådan packas upp så blir den bara mer och mer lik en riktig skatt och eftersom minnet försämras i samma takt som skatten ökar så blir man mer och mer överraskad för varje år. Men någonstans så pickar man och glömmer bort att ta fram jullådan eller förstår inte riktigt vad det är som ligger där och vad man ska ha det till så det gäller att verkligen njuta på vägen dit. Fast tänk vad intressant det kan bli för barnen när dom kommer och ska fira jul hemma hos sin gamla mamma och pappa när dom har börjat tappa greppet om verkligheten, det kanske blir barnens roligaste jul någonsin. Synd bara att jag inte kommer att få njuta av det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?