torsdag 6 december 2012

Chokladbollar

 Kan vi fika mamma? Jag är sugen på nåt!!! Kan du inte baka, snälla mamma?... Nu kan han både läsa och räkna, så alldeles själv bakade han en dubbel sats chokladbollar. Ganska mycket smet försvann på vägen men det har jag ju lärt dom, att det är viktigt att provsmaka mycket. Fast på mig syns det inte lika tydligt.



Att titta på ett barn som bakar är lite som att betrakta någon som är berusad. Alla ingredienser hamnar delvis utanför utan att det noteras, saker välts och vätskor rinner ut över bänkar och golv. Smeten landar lite här och där men bagaren märker ingenting han har fullt upp med att fokusera på uppgiften. Kladdiga handavtryck runt hela köket, till och med på mig men till slut är han klar och jag har städat ifatt honom.

1 kommentar :

  1. Nu har jag kikat igenom HELA din blogg och fått så mycket inspiration att jag snart spricker. Gillar ditt sätt att se och reflektera över saker. En riktig gladblogg! Tack för att jag fick kika in!/ Lina.OJ

    SvaraRadera

Vad tycker du?