lördag 8 december 2012

Det finns en stjärna för alla


 Har man inte fönster så det räcker till alla stjärnor eller som i det här fallet, en fin stjärna som inte ser klok ut med belysning i (rosa blev hudfärgad). I så fall kan man förslagsvis be sina husdjur om hjälp.



Vår husbock blev väldigt glad över att få en alldeles egen stjärna och jag tycker att dom är som gjorda för varandra.
Imorgon ska jag under lättsamma former fira advent med landshövdingen på slottet här i Västerås. Jag vet inte riktigt vad det innebär, det är min man som är inbjuden och jag krävde att få följa med. Skulle han få gå på fest hos en hövding på slottet utan mig? Något ska man väll ha för att man är lojal och trogen hustru.
Vad roligt det skulle vara om det var precis som när barnen har julfest och man fick välja mellan att klä ut sig till pepparkaka, tomte eller tärna/stjärngosse. Inte för att jag så gärna vill klä ut mig men jag tycker om att titta på andra vuxna som är utklädda. Det ger festen en annan dimension särskilt om alla ser lite sura och allvarliga ut. Jag kanske kan prova att klä ut mig lite i smyg och försöka gissa mig till om det finns fler där som har gjort samma sak. Vi kan nicka lite diskret till varandra över glögglasen och viska när vi passerar varandra -tomte eller vad det nu är man gissar på. Jag kan ju tex vara pepparkaksgumma i brun klänning utan att någon behöver veta om det (utom dom som också är med). Fast i min garderob hänger inga bruna klänningar, jag får nog välja mellan lussebulle, bränd pepparkaka eller tomte. Jag får prova kläder imorgon, tror nog att det lutar mest åt lussebulle.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?