onsdag 12 december 2012

Julpyntat för fåglar

 Egentligen så borde man ha julträd istället för julgranar, för om man vill att julkulorna ska synas i all sin prakt så ska man nog inte satsa på så mycket barr. Men jag gillar ju julgran också och för att det inte ska svämma över här inne så julpyntar jag lite för fåglarna.



Dom här kulorna köpte jag för länge sen bara för att dom var billiga (väldigt billiga) men jag har aldrig använt dom, färgen känns lite trist.



 Men här ute i plommonträdet så blev dom plötsligt fina, jag borde ha köpt fler. Mycket av samma är fint.



 Dom små fåglarna vill inte bara ha talgbollar, dom vill ha det fint också. Snart kanske jag kommer att vara kvarterets Snövit, fåglarna kommer att flockas omkring mig av tacksamhet och äta ur mina händer. Jag kanske till och med får en julklapp av dom, en klänning som dom kommer flygande med i sina små näbbar. Den där som Viktoria hade i måndags, om hon bara hänger ut den på vädring. Den skulle jag vara snygg i, min hårfärg gör sig bättre till grönt än hennes (förlåt Viktoria men jag har hört att du bara använder dina klänningar en enda gång det tycker jag är dumt. Om jag var du så skulle jag ha på mig den där klänningen var enda måndag i resten av mitt liv).



Faktiskt så känns hela huset rätt juligt tillsammans med kulorna, vilken tur att jag så sällan rensar och kastar. För eller senare så har man användning för allt man har det gäller bara att komma ihåg att man har det som man har.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?