tisdag 11 december 2012

Slottsbesöket





I söndags var jag och mannen inbjudna till att "under lättsamma former fira advent" med landshövdingen på slottet. Det ser nästan ut som ett vanligt hyreshus men någon har bestämt att det är ett slott så då är det väl det och en gång bodde det faktiskt en kung här, nu finns här bara en hövding.


 Inuti slottet var det däremot ganska slottslikt, tyvärr alldeles för mörkt för att det skulle gå att fota men jag försökte i alla fall.



 Att välja kläder med association till julbordet var inte så enkelt, till slut fick det bli en klänning med en dragning åt grönkål och brysselkål. Jag sökte mångas blickar med lite höjda ögonbryn men ingen verkade intresserad av att delta i utmaningen. Det kunde jag i och för sig konstatera ganska omgående, kostym, kostym, kostym. En sillkvinna såg jag men hon ville inte prata med mig.

Hövdingens julgran var stor med riktiga kottar som växt ut på den, under låg det julklappar med chokladtomtar i, jag fick ingen. Men det kompenserade jag med att äta dyra chokladpraliner. En timme varade besöket, det räckte sen var jag mätt och väldigt klibbig om händerna.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?