lördag 24 november 2012

Åhh, blä en gång till.

                                        
                                                          Årets blossa, usch!
Vad besviken jag blev! Förra året tyckte jag att dom misslyckades för första gången så jag trodde verkligen på årets flaska, för inte kunde det väll bli fel två år på raken eller? Fast tänk om det inte är blossan som har blivit sämre, tänk om det är jag som har förändrats? Jag kanske inte är samma människa som jag var för två år sedan, då när dom fortfarande gjorde i mitt tycke en god glögg. Utan att märka det så har jag kanske förvandlats till en liten punschtant, en sockergumma, jag kanske älskar gröna marmeladkulor utan att jag vet om det. För ärligt talat så är det största felet med blossan att den inte är tillräckligt söt. I och för sig så är det väll det som är glögg, vin med socker. Det är nog dom som har tänkt fel och mitt tips till nästa jul, grön marmeladkuleglögg i en knallgrön silverglittrig flaska, åh vad snyggt. När glöggen är urdrucken kan man fylla flaskorna med sand och ha dom som bokstöd och dörrstoppar. Jag längtar redan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?