måndag 26 november 2012

Bok brunch

 I går var jag bjuden på brunch med min bokklubb, ett härligt sätt att få börja dagen så härligt att resten av dagen blev blek och grå i jämförelse. Eftermiddagens största begivenhet blev dom två nysningarna jag hade vid femtiden. Man ska inte underskatta dom små sakerna i livet som att peta näsan i lugn och ro, fisa när man är ensam hemma eller en nysning som kommer efter att i flera långa sekunder nästan gått över och bara kittlats irreterande. Det är skönt att nysa, särskilt om man inte är kissnödig och det var inte jag, men tyvär var lyckan kortvarig. Jag nös inte fler gånger.



 Finns det något bättre än att bli hembjuden till någon som älskar att laga och bjuda på mat? (det slår både nysa, fisa och peta näsan samtidigt).



Jag blev väldigt sugen på att stoppa kaffekopparna i handväskan, särskilt den rosa och röd randiga. Men jag gillar Sofia samt resten av bokklubben och vill inte riskera att bli utesluten så jag lät bli.

1 kommentar :

  1. Åh, den bokklubben skulle jag vilja vara med i. Vilket bra tema, bokbrunch... Mums kan man kalla det!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Vad tycker du?