måndag 5 september 2016

Flyttfåglar och plommon



Jag plockar hinkvis med plommon och serverar de på så många sätt jag kan. Resten får gå i frysen precis som de är. Det går bra att koka marmelad på plommon i efterhand också. 




Rakt över vårt hus på höjden flyger gässen i v-formation och ikväll när jag stod på balkongen alldeles under dem färgade den nedgående solen deras vita magar rosa, så vackert. Nästan som att det inte var på riktigt. Jag vill också flyga långt bort och skrika ödsligt över hustaken tillsammans med mina vänner. I år så får jag faktiskt resa just i September, samtidigt som gässen, jag vet inte vart de flyger men jag åker till Brighton om några dagar. Men först ska skörden bärgas och tas om hand, det får ta några dagar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?