söndag 4 september 2016

Flaggkoll


 Det mesta som gömmer sig på vår vind är mer eller mindre omöjligt att hitta, men en sak har jag stenkoll på och det är min flagga. Barnen behövde en amerikansk flagga till friluftsdagen då deras klass skulle representera USA i skolans os-turnering. Och jag både har en amerikansk flagga och vet var jag har den. Jag är absolut ingen uttalad patriot men eftersom jag är född i USA så har jag väl några små patriotgener som håller ordning på min flagga. Nu ska den vikas enligt konstens alla regler till ett trekantigt paket och läggas på rätt plats på vinden eller så får den bara ligga kvar framme ett tag, den är trots allt rätt snygg. 


Det är härligt att se vad ett par månader ute i friska luften kan åstadkomma. Jag har två doktor Westerlund och båda två mår alldeles utmärkt efter ett par månader ute i trädgården. Nu får en av dem flytta in så att jag kan få njuta lite mer av bladen och doften.  


Den får stå på första parkett på glasverandan och visa upp sig.


Alldeles lagom höjd för att sticka ner näsan i doktorn när man springer förbi.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?