tisdag 6 september 2016

Happy wife happy life


Vi prioriterar lite olika jag och min man när det kommer till ljud, men säg det par som tycker lika i allt. Jag tycker - det får gärna komma ljud från tv:n men absolut inte via externa högtalare, ljud ska inte synas bara höras. Han... - det går inte att titta på tv om man inte omges av ljud från minst fyra håll. Dödläge alltså. 



Tyvärr blev det inte jag som vann den här dispyten, ful-ljudet har invaderat vårt vardagsrum (och det får inte vara med på bild). Ärligt talat så är allt med tv fult, därför gör jag som min mormor, hänger något trevligt framför tv:n.  


Små flyttbara fåtöljer är perfekta om man behöver skylla något man gärna vill slippa se...


Ja just det, jag höll på att plocka ur diskmaskinen och var på väg till matsalen när jag kom på andra tankar.


Håll med om att det är sånt här man vill omge sig med, onyttiga men ack så sköna ting. Vad min man behöver är ett nytt mantra.....happy wife happy life. Jag ska viska det i hans öra när han somnat i kväll, om och om igen och imorgon kväll ska jag viska det igen och kvällen efter det, om igen och igen tills det sitter. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?