tisdag 19 juli 2016

På ön...


 Det hänger en guldspegel på dasset, gammal med nött spegelglas och alldeles perfekt i sin bedagade skönhet. Här sitter man med vidöppen dörr mot skogen och gör det man ska medan fåglarna kvittrar. Frihet när den är som bäst.


Före middagen får man en gin-longdrink toppad med tre blåbär. Jag känner mig alltid så nöjd när jag hinner dricka något gott FÖRE maten, allt som oftast kastas middagen ihop under tidspress och vem orkar stå och sippa på en drink då?
 Blåklockorna i bakgrunden plockade jag längs med kanten av bondens åker medan mina 12-åriga tvillingar fångade pokemon. -Snälla mamma kan vi gå upp tidigt imorgon och gå ut igen? Det trodde jag väl aldrig att jag skulle få höra... Själv älskar jag att smyga ut tidigt i skogen helst före frukost. Bästa sättet att börja dagen här ute.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?