torsdag 21 juli 2016

Slarv som lönar sig...


Det växer små lila toppar i en kruka på altanen, tack och lov så verkar inte hönsen gilla dem eller så tycker de precis som jag, att de är alldeles fantastiskt vackra. Jag har ingen aning om vad det är för en blomma mer än att de kommer från lökar som jag stoppade ner i en kruka i höstas. Länge, länge såg det bara ut som enstaka små töntiga gräslöksstrån som stack upp lite halvhjärtat men till slut så blev det något väldigt vackert av dem. Vilken tur att jag aldrig vände upp och ner på krukan som jag hotade med så många gånger. En trädgård ska man uppenbarligen inte rensa för mycket i, skräp kan förvandlas till guld över en natt.  


Min fina pipranka som jag krävde upp och flyttade på har återuppstått på samma ställe, jag krävde visst inte så ordentligt. Nu ska den få klättra upp för ståltrådar som jag spänt och rama in ett stort fönsterparti. 


Det kan löna sig med slarv, en sådan tur....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?