söndag 17 juli 2016

Agda



Det pågår en maktkamp i hönsgården just nu, förmodligen på grund av att kycklingarna börjar bli stora. De sitter på pinne alldeles själva och sover som stora hönor, alltså är de redo att flytta. Två får stanna resten flyttar ut på landet. Den här lilla ruggugglan, Agda står lägst i rang och gör ingenting för att försvara sig. Jag försöker tillrättavisa den elakaste hönan men jag vet inte om det går så bra. För att hon ska få lite lugn och ro får hon gå lös i trädgården för sig själv några timmar då och då. Mina två äldsta barn säger att hon är de fulaste som finns i hönsväg, jag tycker att hon är söt, fulsöt. 


Pipranka, som växer hej vilt lite här och där. Den vill gärna ta över världen.



Ibland går hon vilse och skriker på hjälp i något av trädgårdens hörn, de kommer jag som ett skott och bär hem henne i famnen. Gamla tanter ska man vara snäll emot. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?