måndag 2 februari 2015

Inneliv


Hönorna vägrar att gå ut, de verkar ha gått i ide. Jag försökte övertala dem att prova på snölivet och lyfte ut dem i hönsgården men de rusade förskräckta in med en gång. Människobarnen föredrar också att stanna inne. Som små paschor landar de på olika ställen efter skolan och ropar ut sina beställningar.
-Varm choklad!  -Toast! -Kan du göra paaankakor mamma! Ibland låtsas jag att jag är jag döv, ibland är jag snäll och kör all inclusive. Då är jag världens bästa men bara då, dagen efter är allt glömt och jag får börja om på noll med att samla mammapoäng.





1 kommentar :

  1. Jodu, jag känner igen det där med att man kör all inclusive...men sen då?....Det man gjort är som bortglömt...Och ändå öppnar man hotellet igen rätt snart.

    SvaraRadera

Vad tycker du?