tisdag 3 februari 2015

Tänk om...



Trots all den fantastiska vinter så kan jag inte låta bli att tänka på trädgården och blommor. Det var så länge sedan vi sågs ordentligt.... 





Och tänk om vi människor också kunde slå ut när våren kommer och få fantastiska blomblad mitt på huvudet. 




Jag har svårt att skiljas från julpyntet och drar ur på det i det längsta, tomtarna har jag förstås tröttnat på för länge sedan men sånt här, som sprakar och glänser så att man nästan tappar andan. Varför ska det bara vara framme ett kort litet tag? Men om jag skulle ta och använda julpyntet på ett nytt sätt istället för att gömma det på vinden som vanligt så kan en få glädjas året om och kanske känna sig som en blomma, en riktigt fin en trots att det är långt till vår. (Ända tills det kommer ett barn och stirrar frågande på en, då känner man sig som en gammal och vanlig mamma igen, en mamma med gammalt dammigt julpynt intrasslat i håret. "Tänk om" går så mycket bättre när man är ensam hemma....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?