söndag 1 februari 2015

Februarikrona



         Januari fick ju en krona och då måste förstås februari också ha en....


Det blev en väldigt skör krona gjord av alkottar, den går inte att ha framme då det finns alldeles för många nyfikna fingrar och tassar. 



När den så blev klar gick jag högtidligt ut till hönsen för att visa upp kronan men hönorna undrade bara varför jag inte hade något gott med mig.


Inte heller barnen tyckte att en kottkrona var särskilt intressant så jag fick skrida runt för mig själv i trädgården medan snöflingorna yrde. Nu tänker jag redan på nästa krona, mars. Är det då man ska rulla sig i en myrstack för att få fart på livsandarna? En krona gjord av barr, långa, vassa, bruna barr. Blomsterkronorna spara jag i alla fall till våren och sommaren.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?