måndag 17 oktober 2016

Flaggstångsknopp to the top


Jag spar på allt, stort som smått. Tack och lov så hade jag en mormor som var likadan, i källaren till hennes/vårt hus sparade hon den här gamla flaggstångsknoppen som nu vilat från de höga höjderna i många, många år. Men nu ska knoppen dammas av och väckas till liv igen, den ska sättas upp som vindflöjel på taket till växthuset. Där kommer den att göra sig så bra och bli en perfekt landningsplats för små fåglar. Jag får verkligen hålla i mig för att låta bli att köpa grejer till växthuset, har sett så många fina små soffor på loppis som skulle vara perfekta, men jag ska försöka hålla mig. Det finns gott om både soffor och bord här som behöver nya utrymmen och det känns läskigt att köpa till något som fortfarande känns som en dröm. Men drömma om hur det ska se ut går bra och plocka bland det som finns här i gömmorna och nästan gör i ordning små högar att bära ner när det är klart känns också tillåtet. Men det dröjer. En hel vinter måste passera innan det närmar sig.   

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?