onsdag 31 augusti 2016

Sol ute och sol inne


Jag har en samling blommor som jag njuter av från diskbänken, framsidan av huset hänger jag sällan på men den är min diskutsikt så alltså väldigt viktig. Men till nästa år, när växthuset står här då ska jag bo på framsidan....


Dahliorna som jag räddade från hönorna tittar jag säkert på hundra gånger om dagen vilket är lite konstigt eftersom jag verkligen inte diskar så ofta. Det här blocketfyndade 80-talsmarmorbordet ska delas upp till nästa år. Jag tänkte göra en liten plaskdamm av underdelen. En marmordamm med kanske en liten näckros i?? Kanske ett par små guldfiskar kan få plaska runt här också...  
Till bordsskivan tänkte jag be en smed svetsa ihop något bastant som tål att stå ute året om. Bästa utemöblerna är sådana som man slipper bära ut och in. 


Solrosparken på baksidan håller sakta men säkert på att försjunka i dvala men är fortfarande så vacker att jag måste stanna upp vid den varje dag.


 Och i frysen fann jag också en liten sol. En kvarglömd solbulle från december förra året. Den smakade som nybakt i solen på balkongen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?