onsdag 10 augusti 2016

Bland mjuka getläppar


I går stod det bröllopsresa på schemat och vi gjorde som drottning Kristina på 1600-talet vi åkte till Gunillaberg. Vad hon gjorde där vet jag inte, vi åkte dit för att beundra Tage Andersens trädgårdsrike och skulpturer.


På grund av stormvindarna fick vi gå runt ganska ensamma vilket förhöjde upplevelsen. Hade det varit lite varmare så hade jag gärna krupit ner här i tunnan för ett bad bland hans fantastiska afrikanska liljor.


Ett växthus i min smak..... 


Med lyckliga, ståtliga blommor. 


Till och med kisspausen blev en happening!


Det fanns djur att gulla med, den här lilla geten fick gräs och lite underläppsmassage. 
Mjuka getläppar :)


Inomhus fanns resterna av en utställning.


Sen brände jag tungan på broccolisoppa. 


Nästan helt ensamma i allt det här vackra... 



Jag har längtat så efter att få komma hit och det var så värt den nästan fyra timmar långa bilresan.. En badtunna i trä ska jag leta efter sen ska jag odla näckrosor i den och bada tillsammans med dem bakom växthuset i min egen hemliga vrå....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?