söndag 12 juni 2016

Lata pigan i Vela


Vad kan vara bättre än att inleda semestern med en biltur på landet med en loppislada som mål?


Strax utanför Enköping ligger Lata pigan ett himmelrike för den som älskar att rota bland vackra klänningar och kläder. Kanske inte det billigaste stället men absolut prisvärt.


Kläderna hänger tätt, tätt och jag bläddrade som besatt tills armarna värkte. 


Jag visste att det måste finnas något riktigt fint här till mig, det gällde bara att leta tålmodigt.


På gården blommar det vackert bland diverse rostiga bondgårdsprylar. Vit vallmo! :)


Vackra vallmoblommor växte tillsammans med frodiga brännässlor, hemma är brännässlor bara brännässlor men på landet är de vackra.


Ett stenkast från ladan ligger Agnes våffelvagn, där kan man vila armarna och klia katten katten Arne bakom öronen, en fin liten siames som gick omkring och blundade bland kafégästerna.



Och vad bidde det då? Jo en trenchcoat, något som jag letat länge efter, i en underbar lindblomsgrön nyans, komplett med skärp och allt. Kramade nästan om skyltdockan som kappan satt på så nöjd blev jag när den passade perfekt.   





Plus en klänning, jag har ju ingen med blåa rosor (tror jag...).


Sexhundra kronor fick jag swisha för det hela. Nästan på tok för billigt, men å andra sidan så fick jag ju verkligen bläddra mig trött för att hitta mina nya fina.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?