söndag 28 februari 2016

Vårkänslor





Solen strålar och jag sover bort halva dagen eftersom jag jobbat natt och ska ut igen. Men så fort jag ätit frukost svepte jag över pelargonerna och gick sedan ut sedan i vårsolen men mitt pelargonrens. Jag har en förmåga att låta blommorna sitta kvar lite för länge på pelargonerna eftersom vissna blommor också är blommor...


Trädgårdsrens tas tacksamt emot av hönorna och kaninen, jag älskar att titta på när hönorna sprätter och krafsar runt allt som jag slänger in till dem. Kaninen han äter allt, vare sig det är vita bönor i tomatsås eller vissna pelargoner. 



Min lilla silversmideshöna Twixie (jag fick henne av en kursare på min silversmideskurs när hon bara var ett litet ägg) hon älskar allt som glänser, smycken, blanka tryckknappar eller som här en kameralins som glimmar till... Hon försöker sno åt sig mina vigselringar så fort jag inte passar mig. Minen :) 
När hönsgården var städad planterade jag vårlökar som legat och dammat inomhus sedan i höstas, de hade trots avsaknad av jord och kärlek skjutit små fina skott så om några veckor har jag förhoppningsvis flera prunkande krukor.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?