måndag 29 februari 2016

Sportlov!



 Nu blir det en veckas sportlov men om det blir så värst sportigt vet jag inte.... 
Lediga är vi i alla fall jag och barnen.

Jag fick börja min dag med att tvätta en blodig höna, hon hade fått sig en omgång på kammen av en medsyster. Deras blod är lika rött som vårt, exakt samma nyans. Jag umgås ju mycket med blod i mitt arbete som barnmorska och blir alltid lite förvånad när jag ser djurblod. Jag vet ju hur det ser ut men slås ändå av likheten varje gång. Hur som helst, hönan som är ljusbeige såg väldigt mycket mer skadad ut vid första anblicken, efter en försiktig tvätt kunde jag konstatera att det inte var så farligt tack och lov. Barnen påminde mig om att ; du sa ju att vi inte skulle tycka för mycket om hönorna eftersom de lätt kan bli tagna av andra djur. Jo så var det nog men vem kan låta bli att bli betagen av en höna?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?