tisdag 8 december 2015

Decembermorgon


Morgonen består till stor del av jäkt och frukosthets men det finns även stunder av magi.
 Det här är min himmel.
Decembermagi.


Julbjörken har jag parkerat utanför sovrummet, varenda gång jag går förbi fastnar jag i grenarna och river mig i ansiktet. Än så länge känns det mysigt, lite som att sova i en skogsglänta eftersom jag måste trassla mig ut varje morgon. Den är förfärligt spretig och vacker, egentligen perfekt som den är men om det nu ska vara en julbjörk så måste jag ju hänga kulor i den. Efter jul kan jag njuta av nakenheten om jag inte tröttnat på att bli riven i ansiktet tills dess...





Två kulor, man ska inte stressa fram julen. 
Men imorgon ska jag nog hänga upp ett par till tror jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?