torsdag 19 november 2015

Jazziga tallar





Det är väll lika bra att man börjar nu.
 Tänkte jag igår och tog mig ut i skogen för att plocka lite adventsprydnader. Nu står de lite här och där i huset och sticks om man kommer för nära. 


 I ett dike växte det kinesiska lyktor, de lyste som små lampor i allt det brun-grön-gråa. Nu ligger de på mitt nya tårtfat här hemma och lyser (sen ska de sås ut i trädgården och förhoppningsvis sprider de sig som ogräs, de lär göra det). På lördag fyller jag hundra år och då ska det ligga en Carl-Gustavtårta, största modellen, med en rosa ros på toppen på mitt nya loppisfat. 
Bästa tårta med bästa färgkombon. 


Tallarna flyttar runt lite, ömsom jazzar de för fullt på fönsterbrädan i matsalen.....



....och ömsom står de givakt hos mården i vardagsrummet. Någon julkänsla har jag dock inte lyckats framkalla ännu, den får väll mogna fram. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?