torsdag 15 oktober 2015

Ute...



Nu har jag två igen.
Spegelbollarna brukar ramla ner efter några månader och sist det hände sprack den ena. I flera veckor har jag ojat mig över det istället för att köpa en ny, tänk att det ska vara så jobbigt att ta sig ner på stan ibland. 



Finast är det när det blåser lite lätt och stentrappan är full med dansande solkatter. 


Jag fyllde cykelkorgen med vackra höstlöv häromdagen, nu ligger de här som den finaste konfetti. Det ser stökigt ut tyckte ett av barnen, vi har visst inte samma smak... : )



En av dinosaurierna som brukar stå här har försvunnit, jag hoppas den dyker upp när trädgården lövat av sig. Det brukar dyka upp ett och annat då... 
Pumpan är en köpepumpa, det blev bara en stor och jag hoppas verkligen den står sig några veckor, hemodlat lönar sig kan jag säga. 







Nu vill jag helst att alla använder sidorna på trappan så att bladen inte smulas sönder så fort men jag tror inte jag törs begära det av familjen. Det får vara fint så länge det varar sen får jag väl ta mig en cykeltur igen. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?