onsdag 14 oktober 2015

Nygift!



Nä, nygift är jag inte men min vigselring är ny, eller nästan ny.....så jag känner mig lite lagom nygift. Jag har gjort om den för tredje eller fjärde gången. Det är samma ring men själva pyntet är utbytt, från allra första början så hade jag små smaragder nedsänkta i ringen men de lossnade så jag tröttnade och gjorde om den. Sen tröttnade jag igen...eller ville väll ha lite omväxling och eftersom jag inte vill byta man så gör jag helt enkelt om ringen ibland. Den här gången har jag gjort det själv och återanvände en blomma från en annan ring . Förutom att själva infattningen sticker upp lite för mycket vilket medför att jag fastnar i lådor och trasslar in mig i håret så är jag nöjd. För varje år vi avverkar tillsammans så sågar jag ett streck och självsäker som jag är så sågade jag ett för mycket, nog står vi ut ett år till tänkte jag. I alla fall nu när jag har en sån fin "ny" ring. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?