torsdag 12 juni 2014

Städpyssel





Storstädning i köket eller nja storstädning av två hyllor blev det sen tog energin slut. Fett och damm som fått gojsa ihop sig ett par veckor (eller snarare månader) blir till ett slags klister som man får klösa, skrapa och svära bort. Varför finns det inte nyttoinsekter som käkar sånt? Jag skulle älska dom!



Efter en rejäl diskmedelshårtvätt blev i alla fall min köksa ren och fluffig i håret igen, själv blev jag mest svettig och klibbig.


Solen sken därute och jag var så säker på att jag skulle hinna ut och sätta mig i solen och känna hur semestern bredde ut sig i kroppen men tji fick jag, precis när jag skulle gå ut så började det regna. Fast egentligen hade jag nog mest tänkt mig att öppna burken med svart linoljefärg och färglägga utemöbler, det fick bli den rosa färgburken och ett golv inne istället. Så fint blir det, (och jag fick rosa, snygga färgfläckar på benen som jag inte tänker tvätta bort).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?