onsdag 11 juni 2014

Fanfarer i varenda buske


Vår trädgård är bitvis väldigt oplanerad, vi planterar sånt vi fått eller kommit över billigt, oftast så minns vi knappt vad det är som kommer upp ett år senare. Jag får väll kalla det för gudhens försyn att det ibland uppstår sådana underbara färgkrockar.


Rhododendron, min gamla hatblomma i tonåren som jag nu älskar, bladen böjer sig så fint på längden när de vissnar och passar perfekt på fingrarna som lösklor. Vem kan låta bli att älska en lösklo-buske?


Jag har förstått att jag börjar komma in i en ålder då hormonerna svallar högre inför blommor än för det motsatta könet.



 Nog för att jag gillar färg men jag hade aldrig kommit på tanken att knåpa ihop en rabatt i lila, rosa och blått till ett falurött hus eller hade jag det? Jag minns inte säkert längre....jag börjar också närma mig den åldern då väldigt mycket i vardagen kommer tillbaka till en som en överraskning.



Alldeles strax är det sommarlov och då slipper vi tjata på barnen att gå och lägga sig mitt i den ljusa sommarkvällen och jag kan gå runt i gruset utan att riskera att väcka barnen med mitt knastrande. Fönstret står öppet och de rymmer ut när jag vänder ryggen till.....  


                Snart....(själv stämplade jag ut kl 07.15 i morse för fem veckors ledighet.....)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?