lördag 31 maj 2014

Orättvisor





En av världens alla orättvisor är att det bara finns koppar för ägg. 




Det finns ju så många andra som också vill ha en kopp att få boa in sig i (och nu tänker jag inte på alla de som simmar runt, runt  i form av vätska i en kopp).



Bara för att man råkar vara en vattenmelon så betyder inte det att man inte vill visa upp sig på bästa sätt. Det gäller förstås även lite enklare frukter och grönsaker som pumpa eller grapefrukt. För att skapa lite mer rättvisa och balans har jag infört nya rutiner här hemma, först får man landa i en kopp anpassad för sin volym, sen blir man uppäten. Detta har också fört med sig att jag äntligen har förstått vad den fåniga lilla änglagrejen som jag ärvt efter min mormor är för någonting. En vattenmelonkopp! Det tog några år att räkna ut det kan jag säga....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?