fredag 30 maj 2014

Döden


Ibland tänker jag på döden och på vad som kommer efter. Kommer det ens något? Det tror jag, men eftersom jag inte har en fast tro så varierar jag mitt tänk. Ibland tror jag på själavandring och ibland hoppas jag på ett paradis och att vi  också kan få besöka jorden ibland (som spöken/andar eller i skepnad av ett djur). I paradiset får man se ut hur man vill och helst ungefär så här, skördefest tema.


Blommor blir man glad av och alltså borde man alltid klä sig i dem, men om jag går till affären kläd så här kommer jag bara känna mig fånig. Det räcker med att min egen familj får se mig så förstår jag att jag är ute och cyklar. Men i paradiset så SKA man ha blommor i håret, det har alla. Det är därför de finns säger gudhen och alla gör som gudhen säger, för hens vilja är vår.


Så jag övar lite inför paradiset och alla fester med magiskt vin som aldrig ger en baksmälla, om någon undrar vad jag håller på med.



Men jag önskar att man slapp dö bara för att få ha blomklasar i håret utan att omgivningen suckar och skakar på huvudet. I morgon ska jag träna lite på det här med själavandring, jag tycker om att förbereda mig för det okända.

3 kommentarer :

  1. Nu har jag kikat runt lite på din blogg och jag tror du är min nya idol. För jag fnissar lite och tänker på bra saker och så lite allvar mitt i allt. Bra där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack vilka fina ord! Nu blev jag verkligen glad : ) //Sanna

      Radera
  2. Underbar reflektion på livet (och döden).
    /Cina

    SvaraRadera

Vad tycker du?