onsdag 14 maj 2014

Nyduschad




Rumspalmen är nyduschad och nyklippt, förhoppningsvis visar den sin tacksamhet och sätter den nya blad i rätt nyans.... Jag håller på och färdigställer ett elementskydd till elementet i trappan längst bak i bild men det går väldigt sakta, jag skyller på linoljefärgen som torkar oändligt långsamt och vädret som är så omålningsbart.  




Två favoriter har fått flytta ihop, min lilla gran och Jonsbergsvasen från Ikea. Jag fick prova mig igenom alla krukor i förrådet innan jag hittade en som passade.


Jag är inte så värst bra på att ta hand om mina växter, de brukar överleva men den friska gröna färgen de har som nyköpta försvinner ganska snabbt.



Men nu med ny jord på fötterna och världens snyggaste krukvas så ska den väll förhoppningsvis bli lite glad.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?