söndag 2 mars 2014

Köpa grisen i säcken....



Jag går inte på aktion särskilt ofta, däremot händer det titt som tätt att jag råkar lägga bud över nätet på någon liten sak eller möbel. Himla dumt eftersom man självklart behöver gå dit och klämma på objektet så man vet vad man får. Men det är ju onödigt att gå dit utan att först kolla om det finns något värt att åka dit för. Sen brukar jag glömma att åka dit ändå och lägger då ett lågt bud så att jag inte går miste om Fyndet.



De här besticken köpte jag osedda, det lät så tjusigt med pärlemorsbestick att jag inte kunde motstå, att de var pyttesmå stod det inget om. De går att äta med men man känner sig som en jätte som blivit bjuden på midag hos Snövit och hennes sju dvärgar. Men vi hade i alla fall ganska roligt när vi åt med dem för första gången, skratta kan inte alltid vara gratis.
Nu i kväll slängde jag in ett par sista chansen bud på en skolplansch och ett par plåtburkar.....burkarna kan jag vara utan men planschen den vore fin, tror (hoppas) jag.




1 kommentar :

  1. haha, skratta kan inte alltid vara gratis, så sant! ser ut som finaste fruktbesticken ju! själv blir jag jättesugen på en halv plastananas.

    SvaraRadera

Vad tycker du?