tisdag 19 november 2013

Jätte jätte jobbigt...




Jag har dragit lite på det men idag såg jag till att det blev av. Ingen ide att skjuta upp det längre... och bara för att jag vet att det är så himla jobbigt så får jag nästan kli över hela kroppen redan innan jag ens börjat.




Jag vet att det är fler än jag som får kli och paniksvett av Ikea, de har massor av bra saker och jag köper gärna deras produkter, men att göra det är en plåga. Först måste man hitta någon att fråga och när man gjort det så måste man vänta på sin tur. Jättelänge. Sen blir man skickad till andra änden av varuhuset och hittar inte det man ska för människan förstod inte vad man menade. Då får man leta reda på en annan människa och vänta igen, jättelänge, medan det gamla paret före i kön frågar samma sak om och om igen, -finns den inte i produktion längre? Men, men vi vill bara ha.....
Sen blir man skickad tillbaka dit man kom ifrån fast man fattar inte riktigt och irrar runt ett tag. Sen hittar man allt utom en sak som är slut och då får man välja något annat än det man tänkt sig och leta igen.... Till slut, svettig och hungrig så tror man att man valt rätt och tar sig ut ur varuhuset, ut i friheten. Bara för att inse att man varit där minst en timme längre än man hade tid för.
Men nu är det gjort och jag överlevde! I morgon ska hyllorna upp och då kommer jag säkert vilja gnälla igen. Putsa fönster är mycket, mycket roligare. Inget kli och ingen svettpanik bara blanka, tacksamma fönsterrutor.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?