lördag 14 september 2013

Skogen


Dom hittar så mycket som dom vill släpa hem och jag säger nej till det som känns för skrymmande. Men ibland så ångrar jag mig lite, jag menar en gul pil det kunde ju har varit väldigt bra att ha eller?


            Släpar man ut sina barn i skogen så får man stå ut med att dom klättrar upp i den....


Jag minns inte att min mamma stod under träden när jag klättrade och ropade -inte så högt! -stanna där! -tänk på att det är långt ner till marken! Men jag har en teori (jag är ingen hönsmamma...) nämligen att barn vill utmana sina föräldrar. Så om jag står under trädet och oroar mig så behöver dom inte klättra ända upp i toppen eller hoppa fallskärm när dom blir lite äldre som jag gjorde (och inte ens då sa hon mer än -ja du kommer ju ut i friska luften i alla fall).


                                    Här kan ni leka tyckte jag, åh vad tråkig du är mamma.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?