söndag 15 september 2013

Ett skalat torn



Jag hade ett projekt,
inte alls ett välplanerat sådant utan bara något som uppstod i stunden....
Nämligen, medan jag åt upp en mandarin så virade jag in vårt lilla eiffeltorn i långa, smala remsor av skal. Det tog en stund men jag tänkte att det nog kunde bli ganska fint när skalbitarna fått torka och krympa fast.
Men innan det ens torkat klart så kom det någon och tänkte, jag vad tänkte han egentligen? Var det, oj vilken konstig mandarin! Den måste jag provsmaka. Och blev han då besviken när han hittade ett eiffeltorn istället för en saftig mandarin under skalet?
Eller tänkte han, hoppsan det har visst fastnat lite skal här på vårt eiffeltorn, bäst att jag pillar loss dom.
När jag frågade den skyldiga (det var inte så svårt att räkna ut vem det var) så svarade han bara...äh jag vet inte, jag bara tyckte att det såg roligt ut att ta bort det.
Mitt fina lilla mandarin projekt....bara äh liksom.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?