tisdag 13 augusti 2013

Härliga vardag.....


Jag överlevde min första arbetsdag (natt) och den var inte heller så hemsk som jag befarat. En natt till sen kan jag vara LEDIG igen ett par dagar. Bra saker med att vara tillbaka på jobbet är just det att ledigheten blir mer av en upplevelse, kaffet hemma ännu godare och semesterlunken byts förhoppningsvis (jag känner att det är på gång...) mot super-städ-energin. Idag har jag tex avlusat sovrummet, tvingat ett barn att torka ur mikrovågsugnen och ett annat att klippa gräs. Planen är att min höst ska bestå av husbantning, vårt stackars hus har lagt på sig så många extra kilon de senaste åren och nu har tiden kommit för att göra något åt det. Jag ska rensa, kasta, lägga saker som hör ihop på samma ställen och alla de där lådorna som man aldrig, aldrig öppnar jag tänkte vända upp och ner på dem och se efter vad som egentligen finns där......  

2 kommentarer :

  1. Tänk just precis det har drabbat mig just nu. Lådtömningslusten.Hälla ut. Sortera. Ordna. Sätta alla starwara gubbar i samma låda och låta batman och spdierman husera för sig själva. Jo här finns så in i bomben många gubbar av alla de slag så de måste ha egna lådor. Vi har buzzlightyearlåda, SWlåda, legorobotlåda, marvellåda, saganomringenlåda, barbielåda, pollylåda, winxlåda, osv osv osv... Inga små lådor heller. Vi måste nog bygga ett hus för alla lådor. Och ve mig om jag tänker tanken att rensa bort någon figur. Det är full koll på hur många det finns. Så det är inte fråga om någon rensning, mer sortering, katalogisering. Suck. Fast det är klart. Sucka kan jag göra när jag rensat bort alla mina lampskärmar som tar betydligt mer plats...törs inte räkna hur många stora med frans jag samlat på mig...!

    SvaraRadera
  2. Bra plan. Så många gånger jag tänker så....bara tänker, kommer sällan till handling. Skulle vara kul att se lite vad som finns i lådorna och samtidigt blir jag peppad att visa själv.Husbantning it is!

    SvaraRadera

Vad tycker du?