onsdag 14 augusti 2013

Besökare från bottenslammet...





Jag älskar dom här maskerna och släpar med mig dem lite överallt, funderar på om jag kunde få användning av dem på jobbet på förlossningen. Dels skulle det ju skydda mig från stänk och för kvinnan som ska föda så kanske det kunde vara uppfriskande att få slippa en vanlig barnmorskas stränga uppsyn och istället bli förlöst av en liten apa eller kanske en giraff?


           Barnen gillar dem också och gick gärna med på mitt förslag att bada med maskerna på.


Ett par av dagarna på ön  tillbringade vi tillsammans med min syster och hennes tre barn. Jag är den stränga mamman och hon den snälla.... En morgon kl 04.00 kunde hennes son (giraffen) inte sova pga myggbett som kliade, snäll som hon är så gick de upp och fiskade (jag hade nöjt mig med att dutta alsollösning på kliet...). Efter ungefär en timme fick de napp, en stor gädda som gjorde sonen så lycklig att han var tvungen att berätta det för alla. På en gång. Vi var tacksamma att vi slapp få gäddan upptryckta i ansiktet i alla fall.


                   För mig förvandlas dom till mystiska väsen, onda eller goda med maskerna på.


                                             Små väsen, i tre olika människofärger.

2 kommentarer :

  1. Så fina masker, hudfärger och bilder! men du, inte på förlossningen va??? jag blir yr och svettas lite av den tanken...mimiken är ju så stel i det sammanhanget osv.
    ps Älskar den sista bilden extra mycket.

    SvaraRadera
  2. Men vilka underbara ungar som ställer upp på att fotas med masker och allt! :)

    SvaraRadera

Vad tycker du?