tisdag 23 april 2013

Middagsro...




....ibland. Man blir bara snäll av maten om man äter av den och blir man arg under tiden så är det lätt hänt att ilskan går ut över en stackars kyckling. Pappan går efter det arga, gråtande barnet och tröstar/förmanar. Vi andra satt kvar och försökte fnissa tyst åt kycklingen.

Läggdags är en annan känslig och skör stund, det är svårt att avsluta det man gör för att gå och lägga sig som är så trååååkigt när man är nio år. I kväll tjatade jag som vanligt
-Nu måste du stänga av Noel, klockan är mycket.
-Ja mammalilla jag ska. Inget händer.
-Nu får du skynda dig!
-Ja jag skyndar mig alldeles strax!
Precis så brukar jag tänka men har aldrig riktigt formulerat det högt. Det lät så bra. Jag skyndar mig alldeles strax.

1 kommentar :

  1. Noel är smart! den repliken ska jag börja med! Kram Johanna

    SvaraRadera

Vad tycker du?