torsdag 28 mars 2013

Påsk!


 Jag hoppas på en glad. För att locka hem den till oss har jag pyntat med hönsfjädrar i krukorna vid entrén men det verkar som att jag behöver locka med något bättre än fjädrar.
Ikväll skulle vi ha vi haft en fin och mysig familjemiddag med påskmust och kyckling, middagen skulle avslutas med att kaninen trollade fram en chokladask. Middagen gick bra och kaninen trollade rätt men sen slutade det med arga skrik, tårar och fula ord när alla ville öppna chokladasken samtidigt. Harmoni kommer bara i små, små pluppar i min familj.




Gult och turkost,
 om jag var en glad påsk så skulle jag absolut kliva in i det här huset men smaken är olika. Påsken kanske föredrar rosa och lila.



Nu när snön har smält så fick kottarna som legat i en hink och sett juliga ut hela vintern ta plats i krukorna och se påskiga ut istället. Den viktigaste formen i påsktid är äggformen och den prickar kottarna in galant. Det viktigaste påskgodiset är choklad och även där har kotten rätt med sin mjölchokladfärg.
Om inte barnen blir snälla eller åtminstone tysta tänker jag stoppa marsipan i öronen och gömma mig på vinden med en bok (och allt deras påskgodis) resten av påsken. Lycka till med din påsk.

1 kommentar :

  1. Haha, skönt att höra att den där harmonin disharmonierar hos er också ibland...Glad Påsk! Lät som en alldeles perfekt påsk att sitta och läsa med godisgömman. Så jag skulle fundera på att låta dem tjafsa...

    SvaraRadera

Vad tycker du?