fredag 29 mars 2013

Ett påskaltare


                                       Vi torkar lakan och det blir nästan ett påskaltare.
Jag är en sån som gärna spar alltså behöver jag bara springa upp på vinden och plocka fram påskriset. Men jag är också en sån som gärna köper nytt så för varje år blir det mer och mer ris som ska få plats på vinden. Att spara och ha svårt för att kasta gäller även mat och konsumtionsprodukter, det kan vara lite jobbigt ibland eller snarare äckligt. Idag åt vi dansk röd pölse till lunch, jag tyckte att korven smakade förfärligt men tvingade ändå i mig den. Medan jag åt så funderade jag över vad korven bestod av eftersom att den smakade så illa. Jag kom fram till att huvudingrediensen var koögon och sen dess har jag mått illa. De andra som inte förstod var det var vi åt mår fint. Men nu har jag toppat koögonen med  indisk lammgryta och mår bra igen. När det gäller konsumtionsprodukter så håller jag nu på att sakta men säkert använda upp bomullen som agerade snö runt pepparkakshuset. Ibland dyker det upp små bitar av smält socker annars så känns bomullen fin. Egentligen borde jag väll unna mig att kasta sånt här men jag är nog innerst inne rädd för planetens hämnd om jag slösar på resurserna så för att vara på den säkra sidan så gör jag så här (silar mygg och sväljer kameler, för vi har bokat en semesterresa med flyg till Spanien i sommar....). 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?