torsdag 17 januari 2013

Snoka runt


Jag har snokat runt lite i min blivande tonårings rum, än så länge har vi ganska lika smak. Dvs jag ställer in möbler, hänger upp tavlor och gardiner, han säger -ååh vad fint.  (Sen sprider han ut kläder, papper och pinaler över allt, jag städar inte åt honom jag bara gnäller. Innan jag fotade fick jag skyffla undan).



Han har ett litet rum och behövde därför ett litet skrivbord. Först var vi inne på en string hylla med skrivbord men så hittade jag den här sekretären i stället för 450 kr på loppis. Själv skulle jag ha älskat dom små lådorna när jag var lika gammal. Det kommer nog han också göra, roligast just nu är att hälla kaninmat i en av dom och låta kaninen äta ur den. Men nu var hon visst mätt. 



Med luckan stängd så tar den minimalt med utrymme, perfekt med andra ord (jag glömde inte flytta på djuret innan jag stängde). I morgon snokar jag vidare.

3 kommentarer :

  1. Åh det ser jag fram emot. Snoka runt i HELA huset tack! Kan ju inte se mig mätt! :D (Jag köpte också en sekretär för att jag hade önskat det mest av allt när jag var liten, tänk Pippis sekretär fylld med fantastiska saker som hon plockar presenter ut till Tommy och Annika...) Men INGEN av barnen vill ha den i sitt rum längre. När de var små och fogliga gick det bra. Då var de som din son och sa Åh vad fint. Nu säger de Jag vill inte ha den där i mitt rum. Jag vill ha NYTTT OCH STIIIIILRENT... (Gaaaah!)
    Jag känner iofs igen det där, man vill ha det mamma/pappa ratar mest för att kunna frigöra sig...eller nåt. Hmppff. Men som vuxna blir de säkert lika galen i knäppa/söta/loppiga/gamla/kuriosa saker som jag

    SvaraRadera
  2. Gillar elementets flört med gardinen förresten! Ursnyggt!

    SvaraRadera
  3. Min äldsta son, snart 15 är sådan han avskyr allt som är gammalt, ärvt eller loppisfyndat, det är bara ikea och liknande som godkänns. Det blir väll så, dom gör som dom vill och det är oftast tvärtemot vad mamma och pappa tycker....
    Men tack för att du gillar. //Sanna
    ********************************************************************************

    SvaraRadera

Vad tycker du?