fredag 25 januari 2013

Kärleksmumms


Häromdagen så bakade jag kärleksmumms till ett av mina sjuka barn som behövde det för att bli frisk. När jag sträckte mig efter kokosen i skafferiet så mindes jag den här synen som så ofta mötte mig för ungefär åtta år sedan. Ibland var det kokos ibland annat som skulle provsmakas/undersökas. Jag tycker att det är så förfärligt synd att barn växer, jag saknar min lilla skafferiråtta.

Kärleksmummsen blev goda men jag kan inte låta bli att tänka på likheten mellan avklippta naglar och kokos. Tänk vad det skulle riva i halsen om någon bytte ut innehållet i min kokospåse.... Tyvärr så stoppar inte den här tanken mig från att äta alldeles för många bitar, jag trugar barnen och mannen så att de ska ta slut fort.

5 kommentarer :

  1. Asså jag diggar dig! :) Och visst kunde väl de där små liven få vara små lite längre. Tonåringar hinner de ju va så det räcker. Just nu är två av mina tonåringar inne i en himlamedögonenperiod åt allt jag gör och säger. Stön liksom. Gåådö-typ. Jättekul. Verkligen. Hellre kokosspill, snoriga pussar, fettiga avtryck och bajsblöjor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!!!
      Alla tonårsmammor (och pappor förstås)borde ha en skylt på sig där det står: tonårsmamma hanteras varsamt. Då kunde alla medmänniskor där ute klappa om oss och ge oss små fördelar i vardagen. Små barn är jobbiga men de är också söta och kärleksfulla. Tonåringar är eeh hur ska jag säga det här på ett fint sätt, krävande. Ofta får jag säga till mig själv - det här är ett stadium som han måste ta sig igenom, det är jobbigt för oss båda. Bit ihop och bit ifrån i lagom blandning! Kram Sanna
      **************************************************************************

      Radera
  2. Det var ett bra uttryck! Bit ihop och bit ifrån i lagom blandning. Och JA en skylt "Akta, tonårsmamma" skulle sitta fint. Man är ju lite labil av allt dissande. Och så kan de ibland bli som små änglar och städa badrummet och då undrar man vad fan de nu har i kikaren. Och konstigast är när andra föräldrar säger att man har SÅÅÅÅÅÅ artiga och väluppfostrade ungdomar. Man ba....ööööh????

    SvaraRadera
  3. Njuter av min kille som vuxit ifrån riva i skåpen-åldern och har måååånga år kvar till himla med ögonen-åldern. It is so sweet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samla alla fina komplimanger och pussar noga man vet aldrig när dom slutar komma, C slutade redan sista året på dagis, N & T har inte slutat ännu, Kram Sanna

      Radera

Vad tycker du?